Thursday, January 8, 2015

Caroline in The Netherlands, part 2

Dear friend (Dutch below and also a film & some pictures!),

Its been sometime you heard from me. In the meantime I want to inform you about the operation and other things.
On the 13th of January I will be operated to have my breast removed. The day before I have to be in the hospital for an injection for sentinel node procedure that they will perform in the same operation the day after. Need to stay in the hospital for 1 night, hopefully going home the next day. Seven days after the operation it will be clear if the cancer cells has spread to the sentinel node or not. Unfortunately other therapies are not helping with my type of breast cancer (which is a triple negative, grade 3). Probably they would give me chemo (for prevention). If it seems to be spread to the sentinel node than there will be probably more research. Or maybe even one more operation to clear my armpit from all nodes. But... this is maybe future and not reality.

After moving several times from one friends house to another (thank you all!), I am currently staying with a friend (super thanks!). Here I will recover from the operation which will take approximately six weeks.
In the meantime I made a rest-, mediation, nutrition plan, no more sugar, dairy & carbons for me.
If you want to see me, great! But maybe not always possible, please call me to see if we can arrange an appointment.

The path I was walking has changed because of cancer. And I came back to the Netherlands to overcome this (and also other things :-) ). But my choice to meditate in Myanmar and ordain in a monastery to become a nun is not changed at all.
To be back in Holland without a house and income can make things sometimes difficult, but  to receive all the love, care, support & generosity from friends, family, acquaintances and strangers gives me trust and make me so thankful. It gives strength to walk on in happiness, trust & positivity.

Then a question: if somebody knows something about cannabis oil because of own experience or surrounding, would you like to share it with me?

Big hug,
from a happy Caroline

'There is no way to happiness - happiness is the way'
(Siddharta Gotama Buddha)



Dag lieve vriend(in),

Het is alweer even geleden dat ik iets van mij liet horen. Inmiddels weet ik meer over de operatie en andere zaken.
Op dit moment weet ik dat 13e geopereerd wordt, al moet ik mij de dag ervoor al melden om injectie in mijn borst te krijgen voor een klieronderzoek. Zoals eerder al gezegd heb ik besloten voor een afzetting van mijn rechterborst, ik ben er namelijk niet zeker van dat alle kankercellen weg zijn. Ik zal een nachtje in het Haga ziekenhuis blijven. Hopelijk mag ik de dag erna weer naar huis.
In dezelfde operatie wordt een klieronderzoek gedaan. Na 7 dagen weten ze dan ook of er uitzaaiingen zijn in mijn lymfen. Helaas heb ik een type borstkanker (triple negative, graad 3) die niet behandelbaar is met andere therapieën. Dus daarna zou ik hoogstwaarschijnlijk alleen chemo krijgen (ter preventie). Mocht het zijn uitgezaaid in mijn lymfen zijn er mogelijk nog meer onderzoeken nodig. Of misschien een operatie om de hele oksel kliervrij te maken. Maar dat is misschien toekomst en niet de werkelijkheid.

Na een aantal keer van huis veranderd te zijn, wat verschillende vrienden mogelijk maakte (dank jullie wel!), ben ik bij een vriend (ook superbedankt!) in Den Haag. Hier zal ik herstellen na de operatie, wat ongeveer 6 weken in beslag gaat nemen.
Ik heb voor mijzelf een rust-, meditatie- & voedingsplan opgesteld. Als je wilt afspreken vind ik dat leuk, alleen is het niet altijd mogelijk. Je mag mij bellen en dan kunnen we een afspraak maken.
De weg die ik aan het bewandelen was is anders gaan lopen. Ik ben naar NL teruggekomen om de kanker te overwinnen (en ook andere dingen ;-) ), maar mijn keuze om in  Myanmar te mediteren en in te treden in een klooster als non is nog steeds levendig aanwezig.
Om zonder huis en inkomen hier in Nederland te zijn is soms lastig, maar om zoveel liefde, zorg, steun en vrijgevigheid van vrienden, familie, bekenden en ook onbekenden te ontvangen geeft zoveel vertrouwen en ben ik daar heel dankbaar om. Dat geeft een mens kracht om met vrolijkheid, positiviteit en vertrouwen verder te gaan!

Nog een vraag: Mocht iemand iets weten van cannabisolie uit zijn eigen ervaring of omgeving dan hoor ik dat
heel graag!

Een dikke knuffel,
van een blije Caroline

'There is no way to happiness - happiness is the way'
(Siddharta Gotama Buddha)



Hieronder nog een filmpje (op weg naar het klooster), en foto's van de tijd dat ik in het klooster in Sakhangyi zat, waar ik enorm goed ben opgevangen door de abt en zijn gevolg en ook wat foto's na mijn operatie. De laatste foto is het afscheid op het vliegveld van de abt van Sakhangyi (Sayadaw).


 

No comments:

Post a Comment