Friday, March 27, 2015

Dag lieve vriend,

Het is alweer lente. De zon is er weer, de aarde wordt groen en de warmte neemt toe. Heerlijk!
Inmiddels hebben heel wat ontwikkelingen plaatsgevonden in mijn leven.
De kanker bleek gelukkig niet uitgezaaid te zijn, mijn lymfen die ze eruit hadden gehaald waren schoon. JIPPIE!!
Daarnaast heeft het ziekenhuis een nieuw onderzoek gedaan op de tumor die nu wel positief bleek te reageren op hormonen en HER2Neu (een eiwit dat de borstkanker aggressiever maakt).
Dus nu was er hormoontherapie & immunotherapie voor mij beschikbaar.
De laatste therapie krijg ik niet omdat ik ook geen chemo neem. En heb ik samen met de oncoloog besloten mijn eierstokken te laten verwijderen zodat er minder hormomen beschikbaar zijn in mijn lijf. Daarnaast begin ik met hormoontherapie, maar waarschijnlijk zal ik bij vertrek deze stopzetten omdat de medicijnen lastig te krijgen zijn in Myanmar (laat staan de financiering ervan voor 10 jaar!).

Zelf heb ik ook een serieus verzoek gedaan om de andere borst te laten afzetten. Mede doordat kanker daarin terug kan komen (en die stress wil ik voorkomen) maar ook omdat mijn lichaam nu uit balans is. De oncoloog heeft daar akkoord voor gegeven. Morgen word ik opnieuw geopereerd waarin beide ingrepen worden verricht.
Daarna weer herstellen en dan ga ik op 19 juni weer terug naar Myanmar.

In de tussentijd heb ik nog 10 dagen in Drente kunnen mediteren. Dat was ontzettend fijn. 
Ik hou je op de hoogte...

Heel veel liefs,
Caroline

Dear friend,

Spring is coming, sun is coming out, everything is turning green and the earth heats up...  Nice!!
In the meantime new developments came into my life.
Luckily, the cancer wasn't spread, sentinel nodes they took out were clean. JIHOE!
And in the hospital they have done a new research on the tumor which seemed not reacting on hormones or her2NEU and it turned out it did now. So they gave me more option for treatment. Thats why I can get hormone therapy & immunotherapie. The last was only available with chemo, and because I don't take chemo the oncologist suggested to take out the ovaries. I agreed on this, afterwards I need to take hormone medicine for 10 years (!).
But because I will return to Myanmar I don't know if I can take this medicine there too... (without taking in notice the financial side of paying these medicine for 10 years).

Later on I requested my oncologist to also remove my other breast. Cancer could return there (and I don't want to have doubts about it), but also because my body is not in balance now.
Tommorrow I will be operated again for both medical issues (breast & ovaries). Afterwards recovering and I already booked a ticket to return to Myanmar on the 19th of June!!

In the meantime I have sat a 10 day meditation course in Drenthe, which was very relaxing & helpfull in my process. I will keep up posted later on...

Lots of love,
Caroline

No comments:

Post a Comment